Опубліковано: 21-07-2020, 14:13 / Переглядів: 136 / Новини / Наукова діяльність


СИЛЬНІ DMO – ФУНДАМЕНТ СТАЛОГО РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНИХ ДЕСТИНАЦІЙ

  Україна має величезний природний та культурний туристичний потенціал, який потрібно перетворити в конкурентоспроможний національний туристичний продукт. У цьому можуть допомогти Організації управління дестинацією (DMO), створені в областях, містах і громадах. Мета таких організацій – плідне партнерство органів влади, бізнесу та зацікавлених сторін для ефективного маркетингу туристичних дестинацій. 

  Глобальна криза, викликана пандемією COVID-19, сильно вдарила по всій економіці, але сектор подорожей і туризму зазнав найбільших утрат через закриття кордонів та фактичну зупинки транспортного сполучення. У такій ситуації малий та середній бізнес, із якого в основному складається сектор туризму у будь-якій країні, особливо потребує злагодженої координації, комунікації, кооперації та колаборації. Ці функції зазвичай виконують  Організації управління дестинацією (DMO). В Україні  утворення  DMO перебуває лише на початковому етапі і потребує системного та комплексного підходу до створення правових умов і організації процесу. 

  Національна туристична організація України (НТОУ) за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України» розпочала в березні серію навчально-практичних семінарів щодо створення та інституційного укріплення DMO  для представників регіональних і локальних туристичних асоціацій, організацій (РТО та ЛТО), а також структурних підрозділів з туризму місцевої влади й органів самоврядування.  

  Помічник ректора з соціально-економічного розвитку Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва, доцент кафедри інформаційних технологій, консалтингу і туризму  Світлана Сисоєва взяла участь у триденному семінарі для областей Західної та Північно-Центральної України в zoom-форматі. Під час навчання розглянуто питання гармонізації українського законодавства з європейским в аспекті діяльності DMO, а також детально вивчено напрями діяльності DMO національного, регіонального та локального рівня і нанесено на карту головні туристичні дестинації нашої країни. Наступний крок для визначених дестинацій – спільна з туроператорами розробка  туристичних продуктів у кожному регіоні.

  Семінар проводили: міжнародний експерт Матіас Брандт – екс-керівник проекту GIZ Ukraine з маркетингу та брендингу міст України і розробки дорожньої карти «На шляху до Національної туристичної організації України» (2010 – 2014) та президент НТО України Iван Ліптуга.

  Учасники заходу дійшли висновку, що створення і розвиток DMO ( РТО та ЛТО) є дуже важливим для України.

  Дякуємо НТОУ за невпинну роботу в цьому напрямі, зокрема і просвітницьку, та обмін досвідом.

 

Світлана Сисоєва,

помічник ректора з соціально-економічного розвитку,

доцент кафедри інформаційних технологій, консалтингу і туризму

 

     
     
     
     
     
     
     
     
     
   
    

Авторизація