Опубліковано: 14-07-2021, 12:30 / Переглядів: 122 / Профорієнтація / Наукова діяльність


Навчання викладачів у літній школі АПД-2021: німецько-український агрополітичний діалог

  З 5 по 9 липня 2021 р. за підтримки Науково-методичного центру ВФПО викладачі 13 закладів вищої освіти України мали можливість відвідати Літню школу АПД «Підходи аграрної політики до розвитку сільських територій та їхнє відображення в рамках аграрної освіти». Представниками ХНАУ ім. В.В. Докучаєва були: доцент кафедри землевпорядного проектування Степаненко Тетяна Олександрівна та старший викладач кафедри управління земельними ресурсами та кадастру Погойда Владислав Павлович. Цього року школа була присвячена підходам аграрної політики до сільського розвитку та їхньому відображенню в рамках аграрної освіти. Запрошені експерти зі сфери науки, бізнесу, державного управління та громадянського суспільства ділилися українським та міжнародним досвідом за такими напрямами:

  1. Загальна аграрна політика, включаючи сільський розвиток:
  • Фолькер Зассе, керівник АПД «Методичні основи аграрної політики – поточні виклики аграрної політики в Україні, зокрема в процесі децентралізації та формування сільських територій»;
  • Франк Мюллер, Посольство Німеччини в Україні «Агрополітичні підходи до формування сільських територій в Німеччині»;
  • Катя Делльс, BVVG, Земельний компонент проекту АПД «Німецький досвід управління земельними ресурсами – опції для України»;
  • Андрій Кошіль, Земельна спілка «Сучасний стан земельної реформи в Україні – виклики та шанси для розвитку сільських територій»;
  • Віталій Сторожук, експерт АПД. «Значення та сучасні виклики у галузі лісової політики в Україні для сільського розвитку».
  1. Аграрні ринки та сільський розвиток
  • Річард Муді, проєкт АТУ. «Вплив аграрної торгівлі на сільський розвиток у регулюванні аграрної торгівлі»;
  • Др. Олександр Перехожук, IAMO «Адаптація аграрної політики до викликів аграрних ринків – наслідки для розвитку сільських територій»;
  • Олег Нів'євський, Київська школа економіки «Вплив аграрної політики на розвиток українського аграрного виробництва та розвиток сільської місцевості».
  1. Сучасні тенденції
  • Проф. др. Гаральд фон Вітцке, берлінський університет ім. Гумбольдтів «Європейський досвід у сфері формування аграрної політики, включаючи сільський розвиток»;
  • Ігор Абрам'юк, Всеукраїнська асоціація громад «Поточний стан впровадження реформи децентралізації, виклики в контексті сільського розвитку в Україні»;
  • Дітріх Трайс, ген. директор ТОВ «УІФК-АГРО», с. Коржі, Баришівський район, Київська область «Сучасні виклики аграрного підприємства – потреба в регулюванні з точки зору аграрного бізнесу з урахуванням розвитку сільських територій в Україні».
  1. Роль аграрної політики в аграрній освіті та науці
  • Ольга Ходаківська, ННЦ «Інститут аграрної економіки» «Сільський розвиток та аграрна політика в аграрних дослідженнях України – сучасні тенденції та пропозиції щодо введення в навчальний процес»;
  • Павло Коваль, ВГО «Українська аграрна конфедерація» «Сучасні вимоги українського аграрного бізнесу до аграрної освіти та сфери досліджень»;
  • Др. Райнер Лангош, Вища школа Нойбранденбург «Основи аграрної політики та вимоги до курсів аграрної політики для коледжів та університетів Німеччини – опції для України»;
  • Марія Богонос, Об'єднаний дослідницький центр Європейської комісії (JRC) «Сучасні виклики аграрної політики на рівні ЄС – вимоги до науки та досліджень»;
  • Др. Олександр Перехожук, IAMO «Аналіз аграрних ринків – виявлення економічних, соціальних та екологічних дефіцитів; включаючи методи прийняття політичних рішень на основі фактичних даних та моніторингу ефективності агрополітичних заходів».

   Хотілося б відмітити досить високу організацію навчального процесу у літній школі, досить насичений курс лекційного матеріалу, можливість практичного досвіду, який полягав у виїзді на сільськогосподарське підприємство ТОВ «УІФК-АГРО», яке очолює німець Дітріх Трайс. Функціонування підприємства повністю зосереджене на застосуванні німецького досвіду, матеріально-технічної бази та адміністрування. Підприємство високоприбуткове тому досить вагомо впливає на соціально-економічний розвиток населених пунктів, де залучене його виробництва.

   Протягом всього тижня навчання викладачі готувалися до фінальних презентацій, які були представленні в останній заліковий день і оцінені організаторами у вигляді Дипломів.

   Узагальнення результатів наукового пошуку дало змогу виявити позитивні ідеї досвіду Німеччини та обґрунтувати рекомендації щодо їх творчого використання у модернізації української системи вищої землевпорядної освіти в умовах інтеграції до світового освітнього простору.

   Хочеться вирази теплі слова подяки організаторам і спікерам літньої школи АПД за цікаву, змістовну та комфортну співпрацю. Бажаємо подальшого розвитку і процвітання та сподіваємося на подальшу співпрацю в наступних школах!

 

Тетяна Степаненко, к.е.н.,

доцент кафедри землевпорядного проектування

 

   
   
   
   
   
   

    

Авторизація
Ми використовуємо файли cookies для оптимізації контенту та швидкодії сайту.
Продовжуючи відвідування сайту, Ви погоджуєтесь на використання файлів cookies.
Ок