Шульга М.О. Особливості структури управління конкурентоспроможним потенціалом підприємств харчової промисловості

М.О. Шульга,

 Здобувач

 Херсонський національний технічний університет

 

ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВ ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

 

У статті досліджено теоретичні підходи щодо поняття управління конкурентоспроможним потенціалом підприємств та автором представлено власне визначення управління конкурентоспроможним потенціалом харчових підприємств України. Розроблено та запропоновано основні принципи та структурну модель управління конкурентоспроможним потенціалом харчових підприємств, що дозволить підвищити ефективність харчових підприємств та їх конкурентоспроможність на зовнішніх ринках.

Ключові слова: харчові підприємства, конкурентоспроможність, управління, конкурентоспроможний потенціал, стратегічний потенціал.

 

Бібліографічний список: 1. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф, Л.И. Евенко. – М.: Экономика, 1989. – 519 с. 2. Балабанова Л.В. Управление конкурентоспособностью предприятий на основе маркетинга: [монография] /Л.В. Балабанова, А.В. Кривенко. – Донецк: ДонГУЭТ им. М. Туган-Барановского. – 2004. – 147 с. 3. Воронкова А.Е. Підтримка конкурентоспроможного потенціалу підприємства / А.Е. Воронкова, В.П. Пономарьов, Г.Т. Дібиіс. – К.: Техниіка, 2000. – 152 с. 4. Галелюк М.М. Система управління конкурентоспроможністю машинобудівного підприємства / М.М. Галелюк // Вісн. екон. науки України. – 2008. – № 2. – С. 14-27. 5. Долгожанский И.З., Загорная Т.О. Управление конкурентоспособным потенциалом торговых марок в системе поиска целевых рынков // Маркетинг: теорія і практика. Зб. наук. пр. Східноукраїнського нац. ун-ту. – Луганськ: СНУ. – 2003. – С. 57-63. 6. Кузьмін О.Є. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства навч. посібник [для студ. спец. «Міжнародна економіка»] / О.Є. Кузьмін, Н.І. Горбаль. – Львів: Компакт-ЛВ. – 2005. – 304 с. 7. Мансуров Р.Е. Об экономической сущности «конкурентоспособность предприятия» и «управление конкурентоспособностью предпрития» / Р.Е. Мансуров// Маркетинг в России и за рубежом. – 2006. – № 2 (52). – С. 91-94. 8. Піддубний І.О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства / І.О. Піддубний, А.І. Піддубна // Х.: ВД «ІНЖЕК». – 2004. – 264 с. 9. Портер М. Стратегія конкуренції і методика аналізу галузей і діяльності конкурентів / М.Портер. – К.: Основи, 1997. – 451 с. 10. Фатхутдинов Р.А. Управление конкурентоспособностью организации: [учебник] / Р.А. Фатхутдинов. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 544 с. 11. Гудзинський О.Д. Управління формуванням конкурентоспроможного потенціалу підприємств (теоретико-методологічний аспект): монографія / О.Д. Гудзинський, С.М. Судомир, Т.О. Гуренко // інститут підготовки кадрів державної служби зайнятості України. – К.: ІПК ДСЗУ. – 2010. – 212с. 12. Іщук С.О. Теоретичні аспекти управління виробничим потенціалом підприємства як складною організованою системою / С.О. Іщук // Науковий вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ: Вип. ІІІ. Економічні науки. – Чернівці: АНТ Лтд. – 2002. – С. 211 – 216. 13. Савченко М.В. Управління економічним потенціалом промислових підприємств: дис. канд. екон. наук / М.В. Савченко. – Х., 2004. – 185 с. 14. Колесніков О.О. Управління стратегічним потенціалом підприємства: [Автореф. дис. кан. екон.наук]. – К. – 2005. – 20 с. 15. Воронкова А.Е. Підтримка конкурентоспроможного потенціалу підприємства / А.Е. Воронкова, В.П. Пономарьов, Г.Ш. Дібніс. – К: Техніка, 2000. – 152 с.

 

Шульга М.А. Особенности структуры управления конкурентоспособным потенциалом предприятий пищевой промышленности. В статье исследованы теоретические подходы к понятию «управление конкурентоспособным потенциалом предприятия». Автором представлено собственное определение «управление конкурентоспособным потенциалом пищевых предприятий Украины» и определена цель управления персоналом. Разработаны основные принципы управления конкурентоспособным потенциалом пищевых предприятий, с помощью которых возможно учитывать особенности деятельности предприятия, его положение на рынке и состояние внешней среды. Автором предложена структурная модель управления конкурентоспособным потенциалом предприятий пищевой промышленности, которая позволит повысить эффективность пищевых предприятий и их конкурентоспособность на внутренних и внешних рынках. В последующих исследованиях управления конкурентоспособным потенциалом пищевых предприятий Украины будут изучены методические подходы к управлению конкурентоспособным потенциалом.

Ключевые слова: пищевые предприятия, конкурентоспособность, управление, конкурентоспособный потенциал, стратегический потенциал.

 

Shulha M.O. The peculiarities of management structure of the food industry enterprises competitive potential. Current conditions of the global crisis are characterized by increased competition and difficult financial situation of the majority of food enterprises in Ukraine. In this regard, the necessity to find means to ensure their effective functioning appears. The most significant method of food enterprises activity is their competitive potential. The ability of food companies to compete in domestic and foreign markets depends on the effective use of competitive potential management concepts. The aim of the article is to define basic principles and structure of management of food enterprises competitive potential in Ukraine. The theoretical approaches to the concept “management of enterprises competitive potential” are investigated in the article. The author’s own definition of management of Ukrainian food enterprises competitive potential is given. The aim of personnel management is defined. The basic principles of management of food enterprises competitive potential which help to take the peculiarities of enteprise functioning into acount, its place on the market and state of external environment are developed. The structural model of management of food enterprises competitive potential which will allow to improve the efficiency of food enterprises and their competitiveness in domestic and foreign markets is proposed by the author. The defined principles and system of food enterprises competitive potential will help to create an effective mechanism for potential management and to contribute to the transformation of enterprises potential capabilities into their potential advantages, rational use of resources and providing sustainable development and competitiveness of the food industry enterprises. Methodical approaches to competitive potential management will be investigated in future scientific researches of management of the food industry enterprises competitive potential in Ukraine.

Key words: food enterprises, competitiveness, management, competitive potential, strategic potential.

 

Завантажити в pdf



Оновлено: 9-11-2017, 22:00 / Переглядів: 251
 

Авторизація