Величко Є.І. Сучасні підходи до розуміння сутності поняття «конкурентоспроможність підприємства»

Є.І. Величко,

аспірантка

 Харківський національний аграрний університет ім. В.В. Докучаєва

 

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО РОЗУМІННЯ СУТНОСТІ ПОНЯТТЯ «КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА»

 

У статті було проаналізовано теоретичні підходи вчених щодо розуміння понять конкуренція, конкурентоспроможність та конкурентоспроможність підприємства. Досліджено, що на сьогодні існує велика кількість тлумачень поняття «конкурентоспроможність підприємства», однак не існує єдиного трактування. На основі проведених досліджень запропоновано визначення понять «конкурентоспроможність» та «конкурентоспроможність підприємства».

Ключові слова: ринок, конкуренція, конкурентоспроможність, конкурентоспроможність підприємства, конкурентна боротьба.

 

Бібліографічний список: 1. Азоев Г.Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика: монографія / Г.Л. Азоев. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 208 с. 2. Смит А. Исследование о природе и причинах багатства народов / А. Смит. – М.: Ось-89, 1997. – Кн. 1. – 255 с. 3. Шумпетер Й.А. Капіталізм, соціалізм і демократія / Шумпетер Й.А.; пер. с англ. – К.: Основи, 1995. – 528 с. 4. Маслак О.І. Конкуренція: її сутність та особливості в умовах глобалізації / О.І. Маслак, Л.А. Квятковська, П.К. Кулінічев // Технологический аудит и резервы производства. – 2014. – № 3 (3). – С. 57–61. 5. Романенко В.А. Конкуренція і конкурентоспроможність / В.А. Романенко // Вісник Національної академії наук України. – 2007. – № 8. – С. 14–17. 6. Porth S.I. Strategicmanagement: a Cross – Functional Approach / S.I. Porth – New Jersey: Pearson Education, 2003. – 266 p. 7. Портер М. Международная конкуренция: пер. с англ. / М. Портер; под ред. В.Д. Щетинина. – М.: Междунар. отн., 1993. – 495 с. 8. Портер М. Конкурентное преимущество. Как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость / М. Портер. – М.: Альпина Бизнес Букс, 2006. – 715 с. 9. Піддубний І.О. Управління міжнародною конкурентоспроможністю підприємства: навчальний посібник / І.О. Піддубний, А.І. Піддубна. – Х.: ВД «ІНЖЕК», 2004. – 264 с. 10. Фатхутдинов Р.А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент / Фатхутдинов Р.А. – М.: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. – 892 с. 11. Нестеренко С.А. Конкурентоспроможність сільськогосподарських підприємств: управлінський аспект: монографія / С.А. Нестеренко. – К., 2012. – 483 с. 12. Krugman P. Makingsense of the competitiveness debate / P. Krugman // Oxford Review of Economic Policy. – 1996. – 12. – P. 17–25. 13. Шевельова С.О. Конкурентоспроможність молочного підкомплексу: [монографія] / С.О. Шевельова. – Тернопіль: Збруч, 2001. – 408 с. 14. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства / І.З. Должанський, Т.О. Загорна. – К.: Центр навч. л-ри, 2006. – 384 с. 15. Юданов А.Ю. Конкуренция: теория и практика: учеб. пособие, 3-е изд. / А.Ю. Юданов. – М.: Гном – Пресс, 2000. – 325 с. 16. Малік М.Й. Конкурентоспроможність аграрних підприємств: методологія і механізми: монографія / М.Й. Малік, О.А. Нужна. – К.: Інститут аграрної економіки, 2007. – 270 с. 17. Минко Л.M. Сутність і складові поняття конкурентоспроможності підприємства / Л.M. Минко // Наукові праці НУХТ. – 2015. – Т. 21, № 1. – С. 86 – 92. 18. Олійник В.В. Економічна сутність конкурентоспроможності і рівні її визначення / В.В. Олійник // Вісник Дніпропетровського університету. Сер.: Економіка. – 2013. – Т. 21, вип. 7(3). – С. 192 – 198. 19. Тимофієва Г.С. Теоретичні засади формування конкурентоспроможності аграрних підприємств / Г.С. Тимофієва, О.В. Крюковська // Вісник Харківського національного аграрного університету ім. В. В. Докучаєва. Сер.: Економічні науки. – 2013. – № 11. – С. 212–218.

 

Е.И. Величко. Современные подходы к пониманию сущности понятия «конкурентоспособность предприятия». В статье были проанализированы теоретические подходы ученых к пониманию понятий конкуренция, конкурентоспособность и конкурентоспособность предприятия. Доказано, что на сегодняшний день существует большое количество толкований понятия «конкурентоспособность предприятия», однако не существует единой трактовки. На основе проведенных исследований предложено определение понятий «конкурентоспособность» и «конкурентоспособность предприятия».

Ключевые слова: рынок, конкуренция, конкурентоспособность, конкурентоспособность предприятия, конкурентная борьба.

 

E.I. Velichko. Modern approaches to understanding the essence of the concept of «competitiveness of enterprise». Despite the diversity of economic schools and trends they all pay much attention to theoretical problems of definition of competitiveness. Throughout the history of establishment of relationship of marketing and economics the study about the essence of competition and competitiveness remains to be actual, because competition ensures the development of the market and the economy as a whole. These terms are widely used daily, but at the moment is not completely clarified what is the need to study these interdependent concepts. The competitiveness of enterprise is one of the most important categories of modern market economy that characterizes the ability and effectiveness of enterprise adaptation to conditions of competitive market environment. The concept of the competitiveness of enterprises includes its ability to output competitive products in a market, its advantage against other companies of certain sector inside the country or abroad.

Keywords: market, competition, competitiveness, competitiveness of enterprise, competitive activity.

 

Завантажити в pdf



Оновлено: 9-11-2017, 21:07 / Переглядів: 476
 

Авторизація