Сиваченко О.В. Потенціал контекстної реклами як напрямку розвитку маркетингових комунікацій підприємства машинобудування

О.В Сиваченко,

 Аспірант

 Запорізький національний університет

 

ПОТЕНЦІАЛ КОНТЕКСТНОЇ РЕКЛАМИ ЯК НАПРЯМКУ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ПІДПРИЄМСТВА МАШИНОБУДУВАННЯ

 

 У статті проведена оцінка потенціалу використання контекстної реклами як каналу маркетингових комунікацій підприємства машинобудування. Проведене дослідження попиту та складене семантичне ядро рекламної кампанії. На основі ключових аналізу попиту, а також показників рекламної та фінансової ефективності розраховано економічний потенціал контекстної реклами для підприємства машинобудування. Показана значимість контекстної реклами як перспективного сучасного каналу комунікації.

Ключові слова: маркетингова комунікація, інтернет, контекстна реклама, лідогенерація, підприємство машинобудування.

 

Бібліографічний список: 1. Roth D.W., Salisbury D. – CA2271672A1 : заявл. 22.01.1997 ; опубл. 4.09.2002. 2. Chakrabarti D. Contextual advertising by combining relevance with click feedback / D. Chakrabarti, D. Agarwal, V. Josifovski//Proceedings of the 17th international conference on World Wide Web. – ACM, 2008. – С. 417-426. 3. Broder A.A semantic approach to contextual advertising / A. Broder // Proceedings of the 30th annual international ACM SIGIR conference on Research and development in information retrieval. – ACM, 2007. – С. 559-566. 4. Rzemieniak M. Measuring the Effectiveness of Online Advertising Campaigns inthe Aspect of e-entrepreneurship / M. Rzemieniak // Procedia Computer Science. – 2015. – Т. 65. – С. 980-987. 5. Яковлев А.А. Контекстная реклама. Основы. Секреты. Трюки. / А.А. Яковлев. – СПб.: БХВ-Петербург, – 2009. 6. Кушнерук С.Л. Расширение коммуникативного пространства: специфика текстов электронных СМИ в сравнении с печатными / С.Л. Кушнерук // Политическая лингвистика – 2007. – № 23. – С. 140. 7. Совершаева С.В. Контекстная реклама как инструмент интернет иаркетинга на российском рынке: анализ основных систем размещения / С.В Совершаева // Проблемы современной экономики. – 2013. – №. 1.– С. 122. 8. Статистика сайта «Сайты рунета» [Електронний ресурс] / LiveInternet @ Статистика и дневники, почта и поиск. – Режим доступу: http://www.liveinternet.ru/stat/ru/searches.html?slice=ukr;period=month;relgrap h=yes. 9. Статистика сайта «Сайты рунета» [Електронний ресурс] / LiveInternet @ Статистика и дневники, почта и поиск. – Режим доступу: http://www.liveinternet.ru/stat/ru/searches.html?slice=rus;period=month.

 

 А.В. Сиваченко. Потенциал контекстной рекламы как направления развития маркетинговых коммуникаций предприятия машиностроения. В статье выполнена оценка потенциала использования контекстной рекламы как канала маркетинговой коммуникации предприятия машиностроения. Рассмотрен принцип работы контекстной рекламы в поисковой системе, проведено исследование спроса и составлено семантическое ядро рекламной кампании. Рассчитан финансовый потенциал контекстной рекламы на основе спроса для предприятия машиностроения. Показана значимость контекстной рекламы как перспективного современного канала коммуникации.

Ключевые слова: маркетинговая коммуникация, интернет, контекстная реклама, лидогенерация, предприятие машиностроения.

 

O.V. Sivachenko. The potential of contextual advertising for improvement of marketing communications of machinery enterprises .The issue of increasing the volume of sales and the adjustment process of involving new customers has always been acute in a market economy. The development of information technologies and the growing importance of the Internet as a channel of communication cause need to explore new and modern ways to find some potential customers. One of the promising tools for attracting the target audience is the contextual advertising provided by different search engines. The effective use of modern tools has great potential for the strategically important industries, such as engineering. Marketing activity similar to the model of the modern contextual advertising was launched in first in the late nineties. The service was offered by the company Goto.com, which was later renamed to the Oventure. Although, the service was not acknowledged by marketers of the time. Anyhow this did not prevent the company to enter the IPO. The most common search engine known as Google introduced in 2000 a similar service, called Google AdWords, which was successfully developed to the present day. In 2000 Google patents its advertising model the draws in detail the nature of contextual advertising. The use of contextual advertising systems begins with the choice of search engine to develop it in. To make such a choice marketer must realize what search engines the target audience use. According to research by Live Internet in Ukraine in October 2015 60.3% of users used Google and 32% used Yandex. Nowadays dynamics of changes in information environment requires fast responses from business. The contextual advertising can seems to be a promising channel for marketing communications of machinery enterprises.

 Key words: marketing communication, internet, contextual advertising, lead generation, machinery enterprise.

 

Завантажити в pdf



Оновлено: 10-11-2017, 01:44 / Переглядів: 104
 

Авторизація