Савіцький А.В. Етапність здійснення моніторингу якості продукції у забезпеченні конкурентних переваг підприємства

А.В. Савіцький,

 канд. екон. наук

Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут

 

ЕТАПНІСТЬ ЗДІЙСНЕННЯ МОНІТОРИНГУ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ ПІДПРИЄМСТВА

 

 У статті розглянуто особливості підвищення якості продукції у забезпечення конкурентних переваг підприємства на основі формування етапності здійснення її моніторингу. Виділено ряд критеріїв здійснення моніторингу якості продукції та їх вплив на основні групи показників, які характеризують якість. Побудовано схему етапності моніторингу якості продукції у забезпеченні конкурентних переваг підприємства.

 Ключові слова: якість продукції, конкурентоспроможність, конкурентні переваги, моніторинг, критерії моніторингу якості.

 

Бібліографічний список: 1. Єрмошенко М. М. Система управління якістю як чинник підвищення конкурентоспроможності підприємства / Єрмошенко М. М., Гольцев Д. Г. // Держава та регіони. – 2011. – № 1. – С.89- 92. 2. Кислицин В.О. Система управління якістю як основа стратегії конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук: спец. 08.00.04 «Економіка та управління підприємством (за видами економічної діяльності)»/ О.В. Кислицин. – Маріуполь, 2007. – 20 с. 3. Кошонько О.В. Формування механізму управління якістю на промисловому підприємстві / О.В. Кошонько // Формування структури механізмів ефективного управління конкурентним потенціалом промислових підприємств: монографія / за наук. ред. д-ра екон. наук, проф. В.М. Нижника, канд. екон. наук, доц. М.В. Ніколайчука. – Хмельницький: ХНУ, 2012. – С. 173-227. 4. Лисьонкова Н.М. Організаційно-економічне забезпечення конкурентоспроможності підприємств на основі вдосконалення систем управління якістю: автореф. дис. канд. екон. наук : спец. 08.06.01 «Економіка, організація і управління підприємствами» / Лисьонкова Н. М. – Х., 2006. – 19 с. 5. Побережець О.В. Шляхи підвищення в сучасних умовах глобалізації / О.В. Побережець // Трансформаційні процеси в економіці: конкурентоспроможність та інституційна база управління на різних рівнях ієрархії: [монографія] / за заг. ред. д.е.н. В.С. Ніценка. – Одеса: ТОВ «Лерадрук», 2016. – С. 379-397. 6. Харченко Т.Б. Якість продукції в системі факторів конкурентоспроможності підприємства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня кан. ек. наук: спец. 08.06.01 «Економіка, організація і управління підприємствами» / Т.Б. Харченко. – Київ, 2006. – 19 с. 7. Моніторинг в економіці // [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uk.wikipedia.org/wiki/Моніторинг_в_економіці.

 

А.В. Савицкий. Этапность осуществления мониторинга качествапродукции в обеспечении конкурентных преимуществ предприятия. В статье рассмотрены особенности повышения качества продукции в обеспечение конкурентных преимуществ предприятия на основе формирования этапности осуществления его мониторинга. Выделено ряд критериев осуществления мониторинга качества продукции и их влияние на основные группы показателей, характеризующие качество. Построено схему этапности мониторинга качества продукции в обеспечении конкурентных преимуществ предприятия.

 Ключевые слова: качество продукции, конкурентоспособность, конкурентные преимущества, мониторинг, критерии мониторинга качества.

 

A.V. Savitskyi. Product quality monitoring phasing in providing competitive advantages of an enterprise. There were researched and examined the main features of product quality improvement in order to ensure competitive advantages of an enterprise on the basis of phasing formation in the realization of its monitoring. Also it was taken to attention the specification of internal and external factors of making manufacturing activity. There was emphasized main external factors and underlined internal in accordance to the proposed system of main criteria of product quality indicators monitoring in ensuring competitive advantages of an enterprise. Underlined criteria context allows to understand the influence of strategy and quality planning criterion, market and consumer orientation criterion, stuff competence in the making of product quality criterion, resources ensuring criterion, logistic scheme of production criterion and production results criterion on main groups of indicators, that characterize product quality. On the basis of performed criteria system there was proposed monitoring phasing of product quality in the ensuring competitive advantages of an enterprise, which includes such elements like product quality characteristics confirmation and international standards request conformity. The phasing monitoring scheme of indicators that characterize the products quality in ensuring the competitive advantages of an enterprise is associated with the following tasks like: production results monitoring making; the weak and strong sides of manufacturing process detecting and general description of the problem; analysis of the causes and possible ways of solving to fixing the problem; consultation of main experts of company and making some management decisions in the choice of methods and approaches to resolve the problem; realization of activities in order to overcome some identified problem; making the analysis of work results authenticity on the way of identified problem and weak sides overcoming.

Keywords: product quality, competitiveness, competitive advantages, monitoring, quality monitoring criteria.

 

Завантажити в pdf



Оновлено: 8-11-2017, 20:53 / Переглядів: 130
 

Авторизація