Нечітайло Ірина Сергіївна
Науковий профіль
Посада: завідувачка кафедрою.
Науковий ступінь: доктор соціологічних наук.
Вчене звання: доцент.
Освіта: У 2002 р. закінчила Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна (соціологічний факультет, спеціальність «Соціологія»).
Навчальні курси
ОС «Бакалавр» – «Методи бору соціологічних даних», «Методи аналізу соціологічних даних», «Соціологія сім’ї та особистості», «Історія України та української культури» (для іноземних студентів)».
Найбільш вагомі наукові публікації
Статті у виданнях, індексованих у наукометричних базах даних
Scopus / Web of Science Core Collection
1 Nechitailo I., Nazarkin P., Biriukova M., Stadnik O., Boriushkina O., Rozova O. Opportunities and some result of measuring cultural capital insociological research practice / I. Nechitailo, P. Nazarkin, M. Biriukova, O. Stadnik, O. Boriushkina, O.Rozova / AD ALTA: Journal of Interdisciplinary Research, 2021. 11/01-XVII. Р.159–166. http://www.magnanimitas.cz/11-01-xvii
Монографії
- Тенденции современного образования: содержательные акценты, ориентиры развития: монография / под общ. ред. Е. А. Подольской, И. С. Нечитайло. Германия: LapLambert, 2019. 390 с.
- Современный студент : некоторые штрихи социального портрета / И. Нечитайло, А. Задорожная, В. Ильина / под. общ. ред. И. Нечитайло. Латвия : LapLanbert Academic Publishing, 2020. 249 с.
- Нечітайло І. С. Актуальні проблеми агросфери та потенціал соціологічної науки і освіти у їх вирішенні.Аграрна освіта і наука: соціально-філософське осмислення: колект. монографія / за заг. ред. О. І. Заздравнової. Харків: ФОП Бровін О. В., 2020. С. 320–333.
- Нечитайло И. С. Образование в условиях перехода к «новому обществу»: тенденции и перспективы // Образование в условиях глобальных социальных изменений: монография / под общ. ред. Е. А. Подольской. [Saarbrücken]: Lap Lambert Academic Publishing, 2016. С. 84−103.
- Нечитайло И. С. Социология куррикулума как методология управления образованием в новых социальных условиях // Образование в условиях глобальных социальных изменений: монография / под общ. ред. Е. А. Подольской. [Saarbrücken]: Lap Lambert Academic Publishing, 2016. С. 231−280.
- Нечитайло И. С., Лозовой В. А. Изменяется парадигма образования // Высшая школа Харьковщины: 80-е годы ХХ – начало ХХІ века (воспоминания, интервью, документы) : монография / под общ. ред. Е. В. Астаховой. Харьков: НУА, 2020. С. 230–240.
Статті в наукових фахових виданнях України (категорія А, Б)
- Нечітайло І. С., Назаркін П. О. Культурний капітал сучасної студентської молоді: структура, типи і практики накопичення (на прикладі студентства м. Харкова) // Наук.-теорет. і громад.-політ. альманах „Грані”, 2019. № 4 (22). C. 5–14.
- Нечитайло И. С., Астахова Е. В., Батаева Е. В., Михайлева Е. Г. Внутреннее стейкхолдерство как основа управления современным университетом // Социальное партнерство в образовании: ключевые маркеры анализа. Нар. укр. акад. Харьков: НУА, 2019. С. 36–49.
- Нечітайло І. С., Мінко А. В. «Невидимі» бар’єри соціальної нерівності: передумови відтворення у дошкільній і початковій освіті // Наук.-теорет. і громад.-політ. альманах „Грані”, 2018. № 9 (160). C. 41–46.
- Нечітайло І. С. Освіта як соціалізаційна практика // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: зб. наук. пр. Київ: Логос, 2018. Вип. 34-35. С. 94–104.
- Нечітайло І. С. Якісні зміни в освіті як підґрунтя соціальних змін: деякі революційні «сценарії» // Вісн. Львів. ун-ту. Серія соціологічна, 2016. Вип. 10. С. 236–245.
- Нечитайло И. С. Конструирование социальной и исторической памяти средствами образования (на примере ХГУ «НУА») // Вчені записки Харків. гуманітар. ун-ту «Народна українська академія» / [редкол.: В. І. Астахова (голов. ред.) та ін.]. Харків: НУА, 2016. Т. 22. С. 106–110.
- Нечитайло И. С. Рефрейминг как социально-педагогическая технология: социологический подход к рассмотрению // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Соціологічні і політичні науки (Серія: Соціологія), 2016. Т. 21, випуск 1(24). С. 56–65.
- Нечітайло І. С., Бондаренко А. Д. Політична освіченість індивідів і груп: емпіричні індикатори та спроба вимірювання // Габітус : наук. журн., 2020. Вип. 12. Т. 1. С. 38–43. http://habitus.od.ua/12-2020-1.
- Нечітайло І. С. Микро-макро связи общества и образования: динамика и результаты научного поиска // Вчені записки Харків. гуманітар. ун-ту «Народна українська академія» / [редкол.: В. І. Астахова (голов. ред.) та ін.]. Харків: НУА, 2019. Додаток до 25 т. С. 93–111.
- Нечітайло І. С. Роль освіти у встановленні самоорганізаційного соціального порядку // Наук.-теорет. і громад.-політ. альманах „Грані”, 2017. № 11. С. 23–28.
- Нечитайло І., Борюшкіна О. Компетентнісний підхід до освіти: соціологічна концептуалізація крізь призму диспозиційної теорії // Грані : наук.–теорет. і громад.-політ. альм, 2020. Т. 23, № 12. С. 47–57.
Інші видання
- Nechitailo I. Codes of inequality in education // New Times ― New Education: collection of articles / Ed. Oxana Kozlova and Wioleta Brynevicz; Szczecin University, 2018. Рр. 44–50.
- Нечитайло И. С., Назаркин П. А. Стратегические направления развития культурного капитала студенческой молодежи в системе высшего образования // Система методических ресурсов процесса развития методологической культуры учащихся: сб. науч. и науч.-метод. статей / под ред. Е. И. Снопковой. Могилев: МГУ имени А. А. Кулешова, 2019. С. 72–77.
- Нечитайло И. С. Преемственность как основополагающий принцип современного образования: проблема реализации и перспектива ее преодоления посредством университетско-школьных кластеров // Университетско-школьные кластеры: мировой опыт и перспективы его адаптации в Украине : материалы XVІII ежегод. Междунар. науч.-практ. конф., Харьков, 14 февр. 2020 г. / М-во образования и науки Украины, Ин-т высшего образования НАПН Украины, Харьк. гуманитар. ун-т «Нар. укр. акад.» [редкол.: Е. В. Астахова (глав. ред.)]. Харьков: НУА, 2020. С. 138–141.
- Нечітайло І. С. Реформа «Нова українська школа»: проблеми реалізації в освітній практиці та перспективи їх вирішення // Україна і ЄС: політико-правові перспективи інтеграції: зб. матеріалів ХХXІІІ Харків. політол. читань (м. Харків, 24 квіт. 2020 р.). Харків: Право, 2020. С. 23–
- Нечітайло І. С., Бондаренко А. Д. Політична освіченість індивідів і груп: емпіричні індикатори та спроба вимірювання // Імплементація європейських стандартів в українські освітні дослідження: зб. матеріалів ІV Міжнар. наук. конф. Української асоціації дослідників освіти (26 червня 2020 р.) / за ред. С. Щудло, О. Заболотної, Л. Загоруйко. Дрогобич: «Трек-ЛТД», 2020. С.110–114.
- Нечітайло І. С. Розвиток сільської освіти як необхідна умова нарощування людського і культурного капіталів сучасного селянства // Сучасне українське село: соціальні та економічні виклики: матеріали I Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. пам’яті Валентина Івановича Тарасенка, 17–18 вересня 2020 р., м. Харків: наук. вид. / Харків. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва; за ред. д-ра екон. наук О. В. Ульянченка, д-рів соціол. наук В. В. Судакова, Чепак В. В. Харків, 2020. С. 54–59.
- Нечітайло І. С. Посилення освітньої нерівності в умовах пандемії (на прикладі шкільної освіти) // Соціальний досвід пандемії COVID-19 в Україні: соціологічний вимір: матеріали круглого столу, 20 листопада 2020 р.
- Нечітайло І. С. ПОСИЛЕННЯ НЕРІВНОСТІ ДОСТУПУ ДО (ЯКІСНОЇ) ОСВІТИ ПІД ЧАС ПАНДЕМІЇ COVID-19 // Матеріали підс. наук. конф. проф.-викл. складу і здобувачів наукових ступенів: у 2-х ч. (м. Харків, 18–19 травня 2021 р.). Харків: ХНАУ, 2021. Ч. І. С. 125-126.
Найбільш вагомі навчально-методичні видання
- Сучасна соціологія освіти: від соціологічної теорії до освітньої практики : підручник для студентів ЗВО. Київ: «Кондор», 2019.
- Загальна соціологічна теорія: метод. рек. для студентів ф-ту «Соціальний менеджмент» заоч. форми навчання (напрям підгот. Соціологія) / Нар. укр. акад., упоряд.: І. С. Нечітайло, О. В. Хижняк. Харків: НУА, 2016. 88 с.
- Социология образования: метод. рек. для студентов, обучающихся по специальности 054 Социология (дневная форма обучения) / сост. И. С. Нечитайло. Харьков: НУА, 2018. 50 с.
- Математико-статистический анализ в социологии: метод. реком. для студентов 4 курса фак. «Социальный менеджмент» дневной формы обучения / Нар. укр. акад., сост. И. С. Нечитайло. Харьков: НУА, 2017. 68 с.
Підвищення кваліфікації
- Захист дисертації на здобуття ступеня д-ра соціол. наук за спеціальністю 22.00.04 – спеціальні та галузеві соціології. Тема: «Системно-кодова концепція взаємодії суспільства та освіти», січень, 2018 р., м. Київ, Київський національний університет імені Тараса Шевченка. ДД 007407.
- Підвищення кваліфікації в рамках семінару-тренінгу «Сучасні тенденції викладання у вищій освіті», сертифікат учасника, 27 листопада 2017 р.
- Підвищення кваліфікації в рамках семінару-тренінгу «Просування освітніх продуктів і програм через Інтернет», сертифікат учасника, 9 лютого 2018 р., жовтень-грудень, 2018 р.), сертифікат.
- Тренінг для підготовки експертів із забезпечення якості вищої освіти (квітень, 2019), сертифікат.
- Складання іспиту на рівень володіння англійською мовою (В2 - Upper Intermediate) - Pearson Edexcel Level (in ESOL International), з отриманням сертифікату міжнародного зразка № 87323: 0027: 1906006406: 210180 - вересень 2019 р.; Центр мовної сертифікації при ХНУ імені В. Н. Каразіна.
- Тренінг для підготовки тренерів-експертів з акредитацції освітніх програм (грудень, 2020), сертифікат.
Стажування (міжнародні проекти)
Стажування за програмою ЕС Еразмус+ «MILETUS» «Побудова потенціалу студентської мобільності у вищій освіті України і Сербії» (108 годин), Hamburg University of Technologies, Гамбург (Німеччина), 2019 р.
Нагороди та відзнаки
- Двічі лауреат районного етапу конкурсу «Молода людина року» у номінації «Молодий науковець року» (2012, 2013 рр.).
- Стипендіат конкурсу Харківської обласної державної адміністрації як обдарований молодий вчений; стипендія В.Н. Каразіна в галузі гуманітарних наук (2014 р.).
- «Кращий молодий соціолог−2014», лауреат премії І. М. Попової «За найактуальнішу тему досліджень», яка присуджується Інститутом соціології НАН України та Соціологічним центром імені Н. В. Паніної (2014 р.).
Наукові інтереси: соціологія освіти, когнітивна соціологія, соціологія особистості, соціологія дитинства, соціальні нерівності, сучасні освітні технології, управління освітою, компетентнісний підхід в освіті та вимірювання компетентностей.
Членство в галузевих академіях наук та професійних організаціях
Членство у соціологічній асоціації України (САУ)
Членство в Українській асоціації дослідників освіти (УАДО)
Контакти
е-mail: nechit@ukr.net
тел.: (0572) 99-76-44
331.73 Kb